Čtení v knihovně z knihy MNOHOKLUK

Návštěvy knihovny se čtením sci-fi příběhu z knihy Mnohokluk se blíží ke konci. Už se nemůžeme dočkat, jak to skončí a jaké se nám dostane vysvětlení všech vesmírných záhad a zápletek.

U každého čtení si kreslíme do sešitu obrázky podle toho, co slyšíme a jak si příběh představujeme ve své hlavě. Je to velká zábava a vždy se těšíme na další část.

Žáci 5. B

Environmentální výchova – chování v lese, ochrana životního prostředí

Na povídání o lese s Lubošem Doležalem se těšili všichni páťáci. Setkání domluvila hodná vedoucí DDM Milena Tichá. 

Téma povídání bylo Les a chování v něm. Pan Luboš přišel s úsměvem, pozdravil se s námi a vyprávěl a vyprávěl. 

Co nám žákům 5. A a 5. B utkvělo v paměti? Tady je pár krátkých zpráv:

„Pan Luboš tam měl ukázku 27 dřev a pár větviček s lupeny. Uvnitř lupenů je smůla a kousek listů. V lese se může dělat skoro všechno. Stromy mají čich i sluch. Lupeny jsou prosvitné a tím stromy zjistí, že jim začali růst listy.“ David Huk

„V lese si můžeme dělat co chceme. Smůla se umívá horkou vodou a mýdlem“ Martin Marouš

„Luboš přinesl 27 dřevin a mohli jsme si je osahat. V pupenech byla hořlavá tekutina. Mohli jsme ochutnat pupeny. Jsou hořké a smradlavé. Zjistil jsem, že v lese si můžem dělat co chceme, ale nezapalovat oheň. A že když nám zamrzne voda v těle tak praskne.“ Ondra Doležal

„Za 1 hodinu jsem se dozvěděl, že v lese se nemusím chovat jako na úřadě, ba naopak les je jedna velká tělocvična. Také jsem zjistil, že stromu rostou listy, protože světlo je vzbudí. Nebo že i rostliny mají smysly jako: čich, sluch, zrak, hmat a chuť.“ Honzík Kriegel

„Tato přednáška byla o lese, zvířatech a hlavně stromech. Dozvěděli jsme se o tom, že v lese nemusíme být potichu a o tom, že stromy mají stejné smysly jako my, např. hmat, čich, sluch, zrak, chuť. Vidí pomocí pupenů, ve kterých mají listy. Bavili jsme se o kůrovci, ale Luboš nám dal přirovnání k žirafě jak jí listy a stromy si to mezi sebou říkaly. Mohli jsme ochutnat ten pupen a měli jsme 27 dřevin na prohlédnutí – uhodli jsme jich jen 17. Ta tekutina v lupenech vážně smrdí.“ Barbora Dlabová

„Mluvili jsme o tom, jak se v lese máme chovat. Povídali jsme si o žirafách. Měli jsme tam krabici s dřívkama, a bylo jich 27 druhů. Měli jsme tam taky větvičky, na kterých byla poupata, ze kterých rostou listy. V těch poupatách byla smůla a ta hrozně lepila a smrděla. A druhy těch dřívek byli názvy stromů, ze kterých dřívka byli. Byl tam třeba smrk jírovec, buk, modřín, javor, dub, borovice, slíva, douglaska, jeřáb.“ Matyáš Sztula

„Dobrý den pamí učitelko, dnes jsme měli krásnou přednášku v DDM o lese, kde jsem se dozvěděl mnoho nových věcí. Nejzajímavější bylo povídání o tom, jaké máme druhy stromů a jak vznikají listy na stromech. Dále jak se máme v lese chovat.“ Rosťa Fošum

„Dozvěděl jsem se že strom má smysly a že jeho pupeny jsou jeho oči a že jsi v lese můžu dělat co chci ale musí to mít rozum.“ Tadeáš Hanšuh

Návštěva třídy 7.A ve Světě záchranářů – program Svět zdraví

Dne 3. 2. 2025 se naše třída 7. A vydala na vzdělávací exkurzi do Světa záchranářů, kde jsme se zúčastnili programu s názvem Svět zdraví. Tento jedinečný program nám umožnil nahlédnout do světa první pomoci prostřednictvím zážitkové metody, realistických simulací a odborného vedení zkušených záchranářů.

Během intenzivního tříhodinového programu jsme se naučili základní kroky, které mohou zachránit lidský život. Osvojili jsme si tzv. „tři kroky pro život“, vyzkoušeli si resuscitaci, ošetření různých poranění a naučili se správně reagovat při volání na tísňovou linku. Díky interaktivním ukázkám a praktickému nácviku jsme si vše mohli vyzkoušet na vlastní kůži, což nám pomohlo lépe pochopit důležitost rychlé a správné reakce v krizových situacích.

4.A na dvoře Rudolfa II.

Na konci ledna jsme se se třídou v rámci vlastivědy vypravili na dvůr Rudolfa II. Z učebnic už jsme věděli, že Praha za vlády tohoto habsburského panovníka vzkvétala. Přijížděli sem různí umělci, vědci, alchymisté, astrologové i astronomové, i když mnozí se snažili Rudolfovy záliby zneužít. I my jsme si vytvořili ve třídě alchymistickou dílnu a prováděli jeden pokus za druhým. Moc nás to bavilo a užili jsme si i spoustu zábavy.