Putování za bratrem Hroznatou v klášteře Teplá – pohled žáků

Dne 18.10 se vydaly třídy 8.A a 8.B ze ZŠ Nové Role na výlet do Kláštera Teplá. Pro žáky byl připraven zábavný program, který zahrnoval únikovou hru. Ze začátku jim paní průvodkyně stručně vysvětlila, kde se vlastně nacházejí, po přednášce na děti čekala úniková hra, která je poučila o historii Kláštera.

Hra zahrnovala 12 stanovišť, hrála se v areálu Kláštera, kde se děti mohly volně pohybovat. Dostaly tužku a papír, na kterém byl půdorys Kláštera a nápovědy, jimiž se mohly řídit. V tomto programu šlo o to, aby si prošly areál Kláštera, procházely okolo rybníka, lesem, okolo věží Kláštera dokonce se podívaly i na skleník.

Na stanovištích měly děti krátký text o životě Hroznaty a tři odpovědi na výběr, které je navedly k dalšímu stanovišti, ke kterému se dostaly pomocí mapy na papíře. Stanoviště nebylo lehké najít, byla schovaná za stromy, za sochou a v dalších různých skrýších, proto dostaly tolik času. Na papíře, který dostaly, byla také hádanka, kterou musely plnit. Na každém stanovišti získaly jedno písmenko a razítko, které si natiskly na papír.

Ke konci se musely co nejrychleji vrátit na recepci, kde si zkontrolovaly odpovědi, když to měly špatně, musely si to jít zpět předělat nebo domyslet z hlavy. Poté, co dodělali žáci únikovou hru, dostali sladkou odměnu.

Na zakončení výletu se šli žáci podívat do kostela na hrob Hroznaty a poté se vydali na cestu domů.

Nikol Mannion, 8.A (psáno jako novinový článek)

 

Když jsme přijeli ke klášteru v Teplé, tak jsme viděli nádherné klášterní budovy s velkými zahradami. Když jsme přišli k recepci, tak nás uvítali a vysvětlili nám, co se bude dít. Pak jsme dostali chvíli na svačinu.

Když jsme byli připraveni, byly řečeny i pravidla hry a určen byl i časový limit. Dostali jsme papír s mapou, kde byly vyznačeny stanoviště a nápovědy, kde hledat. Také nás rozdělili do týmů po dvou až čtyřech lidech. Po startu soutěže a po přečtení první nápovědy jsme se dozvěděli, že nejen budeme hledat dané stanoviště a putovat za bratrem Hroznatou a jeho životem, ale taky budeme hledat bílého zajíce.

Při hledání byla zábava, bylo to zajímavé, když jsme potkali jinou skupinu, tak jsme si stěžovali, že máme totálně promoklé boty a že jsme občas totálně slepí, když nevidíme stanoviště. Hlavní bylo spolupracovat a přemýšlet o daných otázkách. Hodně nás to bavilo.

Po zpracování všech otázek v daném limitu jsme se vraceli na start, odevzdali papíry a dostali odměnu, a pak si mohli projít sami celý park a nebo dělat kraviny u vodní pumpy.

Po skončení soutěže jsme se šli podívat dovnitř do kláštera, kde byl pohřben bratr Hroznata.

Pak jsme se všichni rozloučili a jeli jsme domů. Byl to super výlet, klidně bych tam jela znovu, krásná příroda, zábava a taky super zážitek se vzpomínkami. Za mě deset z deseti.

Karolína Dušková, 8.B

 

 

Protidrogový vlak

Žáci druhého stupně se dne 27. září zúčastnili akce Protidrogový vlak. Jejím účelem byla protidrogová prevence. Interiér vlaku představoval podobu lidského těla, kdy s každým dalším vagonem bylo možné vidět postupující úpadek člověka závislého na drogách. Žáci vyplňovali pracovní list, který jim pomohl zpracovat postřehy a dojmy, které měli během návštěvy protidrogového vlaku.

Beseda s paní spisovatelkou Zuzanou Pospíšilovou

Naši prvňáčci se sešli v knihovně s opravdovou paní spisovatelkou Zuzanou Pospíšilovou, která je autorkou mnoha dětských knih. Seznámili se s její prací, s tím, co vše musí udělat, než se zrodí kniha. Také si poslechli autorské čtení, vyzkoušeli si řadu zábavných aktivit a nahlédli do knížek, které jim paní spisovatelka přivezla ukázat.

Děti se už moc těší na to, až se naučí číst a budou si moci některou z nich v knihovně půjčit a přečíst.

Trénování paměti

Jak lépe pracovat s pamětí? Jak co nejvíce využívat svou paměť? Otázky, které si někdy položil každý z nás. Žáci 6. A už ví, jak toho dosáhnout. Spoustu tipů a rad jim během přednášky předal trenér paměti Ing. Aleš Procházka. Žákům se snažil ukázat, jak si učení ulehčit a zároveň si toho co nejvíce zapamatovat.
Žáci si pomocí různých aktivit a technik procvičovali práci s pamětí. Vyzkoušeli si tvorbu asociací nebo tvoření paměťových cest. Důležitou součástí celého procesu byl také test učebních stylů, na základě kterého se žáci dozvěděli, jaký učební typ jsou.
Poděkování za spoustu nových poznatků patří panu Procházkovi a také Klubu přátel školy, který přednášku zorganizoval.

Setkání s ilustrátorem

Zajímavé setkání zažili žáci z 6. A a 8. A. V městské knihovně se zúčastnili přednášky  známého ilustrátora dětských knížek Adolfa Dudka. Ten jim zábavnou formou ukázal, jak se dají  pomocí čtyř základních tvarů jednoduše tvořit ilustrace. Žáci však nezůstali jen u poslouchání, ale sami si vyzkoušeli ilustrování. Kreslili například město, krajinu nebo člověka. Svým neotřelým přednesem dokázal pan Dudek všechny zaujmout a také rozesmát.

„Škola za císaře Františka Josefa“  v klášteře Teplá

V pátek 14. 10. 2022 se žáci 5.A a 5. B zúčastnili programu „Škola za císaře Františka Josefa“  v klášteře Teplá.
Prožili jsme, jak mohlo vypadat vyučování před 150 lety. Měli jsme výuku náboženství (prohlídka kostela s otcem Augustýnem), hodinu psaní – na břidlicové tabulky , svačinu / chleba se sádlem nebo s povidly),hodinu matematiky(řešili jsme příklady v kopách a tuctech) a hodinu čtení (veršovaný příběh Marbulínek ve škol). Všichni se shodli, že i dnes by se nám v takové škole líbilo.

ABAKU zní jako zaklínadlo  

ABAKU vypadá jako kouzelné zaklínadlo. Řada čísel různě poskládaných za sebou, která se může někomu zdát jako nesmyslná, je přitom různý počet příkladů a čeká na naše odhalení. Naším úkolem je v takové řadě hledat příklady s různými druhy početních operací. Odhalování číselných rébusů je zábava, kterou hrajeme nejen při matematice, ale i při tělocviku. Dá se hrát i venku, kde můžeme sledovat čísla na autech a zjišťovat, jestli se z nich dá sestavit nějaký příklad. Když někdo najde SPZ, která ukrývá příklad, označí ji jako číslo ABAKU.

Při tělocviku využíváme k takovým hrám velkou plochu na samostatné řazení číselných řad nebo skupinovou práci při sestavování co největšího počtu příkladů, ky má každý hráč jednu číselnou řadu.

Při matematice máme jako rozehřívací počítání pexeso nebo rozřazovačku. Těšíme se na další hry nejen s kartičkami, ale i s kostkami nebo kameny.

Žáci 3. B

Plavecká škola 3. B  

Ve třetí třídě jezdíme hned od začátku září do plavecké školy v Karlových Varech. Před první hodinou jsme napnutí, jaké to tam bude. Někdo z nás se bál, protože neumí plavat a nevěděl, co bude ve vodě dělat bez kruhu nebo rukávků. Jiní se těšili, že ostatním předvedou, co všechno ve vodě umí. Dočkali jsme se. Hned první hodinu jsme byli podle vyzkoušení splývání rozřazení do dvou družstev. Od druhé plavecké hodiny trénujeme vydechování do vody, potápění celé hlavy, běhání a skákání popředu i pozadu a také plavání s pomůckou za pomocí kopání nohami. Na konci výuky máme 15 minut volna na hry ve vodě. Užíváme si to každou středu celých 45 minut a je to moc zábavné.

Žáci 3. B

Výlet do Karlových Varů

Počkali jsme si na lepší počasí a začátkem října si udělali výlet do Karlových Varů. V plánu bylo projít trasu VARYBA 2022. V lese bylo pěkně, druháci se předbíhali s třeťáky. Šlo to dobře. Úkoly, které jsme nestihli splnit v lese, jsme si doplnili společně ve škole.

Největší odměnou za ušlých skoro 7 km byla zastávka u McDonald’s, kde jsme se nasvačili a pak se vydali na zastávku autobusu. Na cestě jsme si ještě koupili oplatku. Byl to prima výlet.

Žáci 2. B a 3. B s učitelkami Maruškou, Mirkou a Monikou

9. A v podzimních Krušných horách

Dva příjemné dny strávili deváťáci v srdci Krušných hor, na Božím Daru. Školní výlet s přespáním byl pojat turisticky. Aby cílem nebyla pouze samotná cesta, vyrazili účastníci na pěší túru do sportovního areálu pod Fichtelbergem, kde na ně čekala letní bobová dráha. Odpolední počasí vskutku přálo, a tak pohoda vládla nejen na svahu v Oberwiesenthalu, ale i na zpáteční cestě podzimně barevnou krajinou pod modrým nebem. Po nádherném západu slunce probíhalo na chatě obvyklé výjezdové veselí a příjemným zpestřením byly zápasy ve  stolním tenisu a stolním fotbálku. Druhý den ráno, po společně připravené snídani a po společném úklidu, “hodili” výletníci batohy na záda a vydali se na několikakilometrovou trasu směřující k abertamské zastávce. Ne snad, že by na Božím Daru nestavěly autobusy, ale takto se děti opět obohatily o poznání dalších krušnohorských zákoutí…a stále je co objevovat.

Kam po ZŠ

Dne 27. září navštívili žáci devátých ročníků výstavu středních škol „Kam po ZŠ“. Ta se konala v prostorách SPŠ Ostrov. Žáci si tak na jednom místě mohli projít nabídku oborů v Karlovarském kraji, seznámit se s podmínkami přijetí ke studiu a s obsahem studia na jednotlivých školách. Vzhledem k hojné účasti na akci si také mohli udělat představu o konkurenci, která v letošním školním roce bude veliká. Akci zaštiťoval Karlovarský kraj.