Kyberšikana

Vážení rodiče, o kyberšikaně se v poslední době velmi mluví. Naši žáci průběžně procházejí kurzy ohledně kyberšikany (naposledy 6. ročník 28.5.), ale možná je také čas abychom oslovili vás.

Našla jsem velmi hezkou stránku, která by vám s tímto problémem mohla pomoci.

Zdraví vás

Metodik prevence Bc. Jana Větrovcová

Největší rodičovská výzva dneška? Uchránit děti před kyberhrozbami. Naštěstí je celkem jasné, co může pomoci

Projekt Dreierpack

Vybraní žáci ze 4. a 7. ročníku naší a toužimské školy se zúčastnili projektu „Dreierpack“ (Pracovat jako dříve – udržujeme řemeslné tradice v Krušných horách) od 6. do 10. května 2019 v Breitenbrunnu v Německu.
Byl tam pro nás připravený bohatý program (včetně návštěvy zámku, dolu, pekárny a „Manufaktury snů“ v Annabergu – zážitkové muzeum s jedinečnou soukromou sbírkou krušnohorského lidového umění).
Rovněž v německé škole byly pro žáky připraveny projektové skupinové práce. Například výroba krajek, tvarování a řezání dřeva, výroba papíru, pletení košíků, lití svíček, broušení kamenů, vaření a keramika. Cílem projektu bylo ukázat žákům tradice a řemesla a jak pracovali lidé dříve.
Mysleli i na sportovní vyžití všech zúčastněných. Měli jsme možnost navštívit sportovní areál v Rabengergu, plavat v krytém bazénu a sportovat v tělocvičně. Program byl nádherně připravený a každý jsme si z Německa do Čech odvezli drobné dárky, které jsme si sami vyrobili, a hlavně nezapomenutelné zážitky.
Žáci 4. a 7. ročníku – Nová Role

„Ve škole české královny Marie Terezie“

V rámci projektu Paměťové instituce jsme se 14. května 2019 zúčastnili jednoho z nabízených vzdělávacích programů Muzea J. A. Komenského v Praze. Vybrali jsme si téma: „Ve škole české královny Marie Terezie“.

V první vyučovací hodině jsme si vyzkoušeli samostatnou práci s pracovními sešity a hledání odpovědí na otázky přímo v expozici. Seznámili jsme se s hlaholicí, kterou jsme si mohli napsat vlastní jméno. Zjistili jsme, na co byla ve škole rákoska, kolik dětí obvykle navštěvovalo 1 třídu ve škole před 200 lety, jak se psalo husím brkem namáčeném do kalamáře a jakou známku z tělocviku měl na vysvědčení Dr. Edvard Beneš.

Po krátké přestávce na svačinu byla druhá vyučovací hodina. V učebně jsme ve skupinkách skládali dobové puzzle a poznávali význam složeného obrázku. Na pracovních listech jsme psali písmem zvaným kurent, řešili slovní úlohu a zkusili odhalit tajemství slov jako zbožorobna nebo rokodník. Společně se nám to podařilo a tak jsme dostali vysvědčení od strany školy Jejího Veličenstva Marie Terezie, královny české a uherské etc. v královském městě Malá Strana z Léta Páně 1777.

Žáci 4. A a tř. učitelka Mgr. Miroslava Voláková

Botanická zahrada v Bečově

Dne 11. dubna 2019 jsme využili možnosti navštívit zdarma v rámci projektu MAP botanickou zahradu v Bečově nad Teplou. Příroda se teprve začínala probouzet ze zimního odpočinku a ani studené jarní počasí jí to moc neulehčovalo. Obě paní lektorky se nám ochotně věnovaly. Nejprve jsme měli přednášku a povídání o lese a lesní přírodě ve vytápěné přednáškové místnosti.  Mohli jsme si prohlédnout zblízka různé druhy kůry, šišek i dalších částí stromů. Seznámili jsme se s tím, jak probíhá fotosyntéza a proč je pro nás příroda a její ochrana důležitá. Druhá část návštěvy byla venku, přímo po cestičkách botanické zahrady. Tady jsme skládali puzzle s tématem „stromy“, zkoušeli uhádnout názvy dřevin i rostlin, které rostly kolem nás, a nakonec i řešit hádanky, které nám dávala paní lektorka. Výlet se nám moc líbil.

 

Žáci 4. A, tř. uč. Miroslava Voláková

Revolution train

7. 5. 2019 se třídy 6.B a 7.B zúčastnily programu primární prevence v protidrogovém vlaku REVOLUTION TRAIN v Chodově. Cílem projekce je vtáhnout a donutit účastníky přemýšlet o problematice závislostí i o zodpovědnosti nejen k vlastnímu životu. O tom, jaké pocity měly děti po jeho zhlédnutí, nejlépe vypovídají některé autentické komentáře:

„Po dokoukání filmu jsem neměla slov!“

„Mně přišlo zajímavé, že se začíná s cigaretou a může skončit u tvrdých drog!“

„Bylo to hustě udělaný!“

„Tahle jediná akce mi konečně ukázala, že drogy jsou špatné!“

„Bylo to dobrý, musím doporučit!“

„Nikdy bych si nevzala drogu!“

„Určitě mě to ovlivnilo!“